Juci néni spórol, avagy miért éri meg az online bankolás…
Juci néni spórol, avagy miért éri meg az online bankolás…
Projekt címe: Digitális világban való jártasság növelése Bükön
Kedvezményezett neve: Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület
Projekt azonosító száma: GINOP-3.3.3-17-2017-00036
Támogatás összege: 4 998 727 Ft
Támogatás mértéke: 90 %
Fizikai befejés keltezés: 2018. 11. 30.
A pályázat célja, hogy segítséget nyújtson mindenki számára az internet világában.
A programidőszak sikeresen lezárult.
Eredmény leírása: A beszámolóban tervezettek szerint 1 db laptop és 1 db okostelefon beszerzése megtörtént 2018. januárjában és februárjában. A beszerzések eredményeként az egyesület és a projektmenedzser munkájának minőségét javították és segítették, ezen felül prezentációs eszközként is szolgáltak.
A Trió-Média-Dunántúl Kft. közreműködésével 5 alkalommal 4-4 perces televíziós műsorok készültek a helyi motivációs kampány keretében, aminek köszönhetően a helyi és környékbeli lakosság értesülhetett a projekt részeként megvalósuló szemléletformáló napról, prezentációs napokról, valamint a rendezvényen való kitelepülésről. A kampány során a motivációs célokat kihangsúlyoztuk, vagyis, hogy milyen előnyökkel jár a célcsoport számára a digitális világ megismerése.
2018. június 16-án került sor a szemléletformáló nap lebonyolítására. A szemléletformáló napon jelenléti ív készült, összesen 51 fő vett részt, az átlagéltkor 66 év volt. A nap során egy ismeretterjesztő előadás lebonyolítása zajlott, bemutatva az internethasználat előnyét és módját, kiemelt figyelemmel a közösségi oldalakra, email használatra, internetes foglalási rendszerekre. A célközönség figyelembevételével egy Operettgála megszervezése köré lett fűzve a szemléletformálás, ennek köszönhetően a program során késült fotókat meg is oszthatták a saját közösségi oldalukon vagy emailben elküldve az addig szerzett ismeretek alapján gyakorolva azt. A programhoz catering is tartozott.
2018. július 18-án az akkor zajló Gyógy-Bor Napok és Büki Gasztrofesztiválon való kitelepülés megtörtént, egy gasztro programmal összekötve. A főzéshez a receptet az internetről töltötték le a részvevők, a folyamatot okostelefonnal fotózták, majd megosztottál közösségi oldalakon és emailben a szemléletformáló napon szerzett ismeretek segítségével. A gasztro programmal összekötött rendezvényen való kitelepülésen jelenléti ív készült, 50 fő vett részt, az átlagéletkor 64 év volt.
2018. november 14-én, 21-én és 28-án kerültek lebonyolításra a Prezentációs napok a helyi nyugdíjas klubbal, Büki Szobakiadók Szövetségével együttműködve. A három nap során összesen 92 fő vett részt a különböző tematikájú előadásokon. Az első napon az okostelefonok és laptopok, valamint az internet használatával ismerkedtek meg a részvevők, majd sor került a levelezőrendszerek és Google használatának alaposabb megismerésére is. Az interaktív előadás keretében, akik eddig nem rendelkeztek email címmel, segítséget kaptak a létrehozásához. A második előadáson szó volt a közösségi oldalak használatáról (képfeltöltés, posztok feltöltése), webshopok használatáról, illetve az online egészségügyi szolgáltatások megismeréséről. A harmadik és egyben utolsó előadáson pedig az e-közigazgatást ismerhették meg a résztvevők, valamint a pénzkereseti lehetőségeket az interneten, úgy mint például apróhirdetési oldalak. Mindhárom napon készült jelenléti ív, a résztvevők átlagéletkora 68 év volt.
A 2018. júniusában, júliusában és novemberében az 5 napon zajló szemléletformáló, ismeretterjesztő napokon és rendezvényeken a 36 fotóból álló fotódokumentáció a Trió-Média-Dunántúl Kft. közreműködésével készült el.
A projekt lebonyolítása során 2018. január és november között, 11 hónapig a Netmarketing Kft. végezte az egyesület Facebook oldalának kezelését. Havi 4 db posztot készítettek, publikáltak, az ezekhez tartozó kommenteket kezelték, a szükséges grafikai munkát elvéhezték, mindezt elsősorban a célcsoport, a 45 év feletti korosztály számára specifikálva, ezzel is növelve az aktivitásukat a közösségi oldalon.
Minden kommunikációs kötelezettség, amit a KTK előírt teljesítettük pl. honlap és C tábla.
A projektre fordított munkaidőarányos bérköltség elszámolása a projektmenedzser részére 11 hónapra megtörtént.
Az eredmény nem számszerűsíthető, egyéb tulajdonsága: A projekt sikeresnek mondható, a képzési napok és az eköré szervezett programok megfelelően motiválták a célcsoportot a digitális világ megismerésére. A célcsoport, elsősorban a 45 év feletti korosztály digitális világban való jártasságának fejlesztése érdekében tartott interaktív képzések mellé kulturális és gasztronómiai rendezvények is társultak. Mindez nyitottá tette őket a digitális eszközökkel és szolgáltatásokkal való megismerkedésre, valamint ösztönözte őket ezek fejlesztésére. A tanultak elsajátítását mobileszközökkel azonnal alkalmazhatták és ezáltal gyakorolhatták is. A digitális világ megismerésének köszönhetően az egyéb-szálláshely üzemeltetők és a lakosság egy része fejlesztette szolgáltatásait, ezáltal nőtt a helyi és központi adóbevétel. A részvevők új email címeket regisztráltak, közösségi oldalakon jelentek meg, ismereteket szereztek az elektronikus közigazgatásról. Ezen kívül igényeik szerint egyéb internetes tartalmakat is megismerhettek.