Facebook pixel

Nem "csak" boldog asszonyok kerékpártúra

20 km
március, április, május, június, július, augusztus, szeptember, október
Aszfalt: 100% (20 km)
Biciklitúra

Útvonal: Bük (Bükfürdő) - Csepreg : Boldogasszony-tó- Csepreg- Bük (Bükfürdő)

Útvonal hossza: 20 km

Szintemelkedés: 60 m

Menetidő: kb. 2 óra

Javasolt kerékpártípus: trekking, túra, MTB kerékpár

Útvonal linkje: https://www.strava.com/routes/17219392

Kerékpártúránkra a Bükfürdő Thermal & Spa nyári bejárata elől indulunk útnak, kerékpárúton a Bernáth Lajos sétányon végig tekerve.

Alsóbükön, letérve a kerékpárútról a fő úton Acsád irányába fordulunk. Rövidesen a Répce-folyót keresztezzük, majd utunkat folytatva a főutak kereszteződésében jobbra, Csepreg irányába fordulunk. Ezen útszakaszon szép, szabályosan ültetett 8-10 méteres nyárfák mellett tekerünk, majd rövidesen balra fordulunk a Boldogasszony-tóhoz, amit bal oldalon egy tábla is jelez.

Kavicsos úton jutunk a tóhoz, melynek északi oldalán, a füves töltésen kerékpárral is folytathatjuk utunkat. A tónál kicsit megpihenhetünk, a túraútvonal ezen szakasza a Mária-út zarándok útvonal gyalogtúra része.

A tavat elhagyva egy kavicsos, földes úton a kálvária mentén jutunk el a Csepreg külterületén található neogótikus stílusban épített Boldogasszony-kápolnához. A ma látható épület elődjét, ami egy román-kori, kváderkőből épült és tekintélyes kőfallal övezett 31 x 11 m-es alapterületű, nagy méretű templom volt, 1861-ben statikai problémák miatt lebontották. Helyén Jankovich Gyula gróf építtetett neogótikus kápolnát 1869-ben őse, Jankovich Antal és családja számára. A kápolnához vezető kálvária 1867-ben Carstanjen Gusztávnak, a Schöller cukorgyár akkori igazgatójának köszönheti meglétét. (Valószínűleg nem függetlenül attól, hogy a cukorgyár építéséhez felhasználhatták a lebontott templom köveit).

A keresztút szimbólumai mentén tovább haladva az aszfaltozott főúthoz érve Csepregre érkezünk. Itt találjuk a vasúti emlékhelyet, hajdanán itt mozdonyok pöfögtek, vasútvonal működött. Túránk során felfedezhetjük Csepreg nevezetességeit, pihenhetünk a parkban, majd a városon átvezető kerékpárúton haladjunk tovább északi irányba. A várost elhagyva egy körforgalomhoz érünk, ahol jobbra fordulunk és a kerékpárúton haladhatunk végig, kiindulópontunkra, Bükfürdőre.